2011. április 11., hétfő

Hárdveres

Ma egy hírtelen ötlettől vezérelve mopedre pattantam és az uszoda helyett a Compugroup belvárosi boltjába hajtottam, ahol akkora összeget hagytam, amekkorát az idén még összesen sem költöttem el. Ugyanis a gépem megint kattant egyet, és megadta magát, általában a merevlemez tápellátása volt kontakthibás. Mindenféle olcsó vacak tápokkal próbáltam már etetni a gépeim, általában vagy egy füstölő (de működő!) alaplap lett az eredmény, vagy a maihoz hasonló üzemet zavaró események vágtak közbe. Most döntöttem úgy, hogy ezzel a szanaszéjjel buherált 300 wattos Codegen táppal soha többé össze nem rakom a konfigot. Erre a gépre legutóbb akkor fordítottam pénzt és energiát, mikor D-vel 2007-ben először különváltunk. Előtte pedig szánalmas kis életemben fontos szerepet játszott a modding, nem csak másoknak építettem egyedi gépeket, de nekem is volt pár ilyen próbálkozásom. A NASA/Paks teljesítményt pedig mindig is megköveteltem a termékeimtől, így nem volt állapot a 256 megás nVidia 8600 GT (galaxy tuning) videókártya teljesítménye, szintúgy kiment a divatból a 2 GB ram, a 80GB-s IDE szalagkábellel becsatolt Samsung vinyón meg már én magam is csak nevetek. Anyám úgy fogalmazott a földön fekvő, porba fulladt, felnyitott gépház láttán, hogy a suszternek lyukas a cipője.. Milyen igaza volt! Így ha már új táp kellett, és bepakoltam a SATA2-es fél TB-s WesternDigital HDD-t, beújítottam egy videókártyát is, persze megint nVidia alapokon nyugvó modult, ezúttal a Gainward műhelyéből, és a tápot sem adtam alább egy HKC-USP-nél. Ezzel az igényességgel építgetve persze a 3,5 éves Asrock alaplap is menne a levesbe a 3 Ghz-s DualCore procival együtt, de utóbbinak a számítási teljesítményével tapasztalatilag elégedett vagyok. Mondjuk ismerem magam, tudom hogy most, hogy szépen kiglancoltam és összeraktam a gépházat, mindent renováltam benne és rajta, majd napokon vagy heteken belül be kell szereznem egy fejlettebb technológiát képviselő processzort, egy tekintélyes hűtővel, meg persze a minimum 4 GB DD3 ram új alaplapért is kiált, csak most ezeknek még nem éreztem égető szükségét, így sváb vérem nem hagyta hogy egy teljes konfigurációra való hightechet pakoljak a kosaramba. A MAFIA2-t az imént a legkisebb szaggatás nélkül játszottam teljesen full grafikával, egyelőre hang nélkül, mert a Sound Blaster Audigy hangkártyám még úton van vidékről, az integrált soundchip pedig deriválta magát a múlt héten, és b#sz#k szólni. Inkább szórakozzunk azon miket építettem mikor kicsi voltam és nyomi: 
Pókemberes ház 2005 augusztusból (a képek a 6610i Nokiám CIF kamerájával készültek)
image image image  image

Aztán 2006 végén átköltözött a fenti konfig egy vállalhatóbb (gyári Raidmax) házba, amit egy ügyféltől irigyeltem meg. Most is ezt használom:
image image image
Úgy néz ki a kék fénytől nem tudok szabadulni, de nem is akarok. Valamiért nagyon tetszik, talán nem is tudnék más félét csinálni… CSAKAKÉK CSAKAZUV. Végezetül pár kép az új cuccokról:
P1180042 P1180048 P1180058

2 megjegyzés:

  1. Szerintem teljesen rendben van, még az első konstrukció is. Ha egyszer lesz új asztalim, akkor meg foglak kérni rá, hogy egy Halo 3-as házat építs nekem...:)

    VálaszTörlés
  2. örömmel vállalom a megtiszteltetést, köszi :D

    VálaszTörlés